دسته بندی محصولات

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی از جمله وسیله‌ های بسیار مهم و کاربردی در مطب دندانپزشکی می‌‌باشد که نمی‌‌توان منکر اهمیت بالای این دستگاه شد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با یونیت دندانپزشکی، راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی، نگه داری از یونیت دندانپزشکی، بهترین یونیت دندانپزشکی و نکات مهم هنگام انتخاب یونیت دندانپزشکی بیش تر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

یونیت یا همان صندلی دندانپزشکی وسیله‌ ای است که بیمار مبتلا به ناراحتی‌ های دندان و لثه بر روی آن مستقر می‌‌شود. یونیت دارای قسمت‌ های مختلفی است. علاوه‌ بر صندلی استقرار بیمار، یونیت ابزاری برای کنترل حرکات صندلی دارد. یونیت‌ ها دارای پایه هستند.

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

خرید تجهیزات دندانپزشکی

خرید تجهیزات دندانپزشکی نیازمند برخی اطلاعات کامل و جامع در خصوص این تجهیزات پزشکی است از جمله این‌ که این تجهیزات باید دارای گارانتی باشد و کارکرد خوبی داشته باشند. علاوه‌ بر گارانتی این تجهیزات باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشند.

مثلاً یونیت دندانپزشکی باید مناسب بیمار باشد تا بیمار بر روی آن احساس راحتی کند. به دلیل حساسیت این نوع کالا باید دقت شود که برای خرید تجهیزات دندانپزشکی از برندهای معتبر استفاده شود.

قطعا بهترین یونیت دندانپزشکی یونیتی نیست که قیمت بالایی داشته باشد بلکه بهتر یونیت دندانپزشکی یونیتی است که استانداردهای جهانی در آن رعایت شده باشد. بهتر یونیت دندانپزشکی یونیتی است که بیمار بر روی آن احساس راحتی کند و دندان‌ پزشک بتواند کار خود را به‌ نحو احسن انجام دهد.

 

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

 

همان‌ طور که در بالا اشاره شد، یونیت دندانپزشکی از جمله وسایل بسیار ضروری در مطب‌ های دندانپزشکی می‌‌باشد. ما در زیر به برخی از نکات مهم راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی اشاره می‌‌کنیم.

 

1.کیفیت

یونیتی مناسب دندانپزشکی است و کارایی بهتری دارد که کیفیت خوب و بالایی داشته باشد. مثلاً بخش‌ های مختلف یونیت مانند صندلی، چراغ روشن، کاسه کراشوار، دوش آب لیوان، سیستم ساکشن و… باید به شکل استانداردی بر روی یونیت سوار شده باشند که بتواند جواب‌ گوی مطب دندانپزشکی باشند.

 

2.قیمت

همیشه گران بودن مبنی‌ بر کیفیت بالای کالا نیست. شما هنگام تهیه یونیت دندانپزشکی نیز باید دقت کنید که جنس موردنظر شما ویژگی‌ هایی که برای یک برید مهم است را داشته باشد، در این‌ صورت می‌‌تواند کارایی خوبی برای مطب دندانپزشکی داشته باشد.

 

3.برندهای معتبر

چون یونیت بسیار برای دندانپزشکی مهم است و کاربرد گسترده‌ ای دارد، پس باید دقت کنید که از برندهای معتبر و دارای سابقه طولانی برای این کار استفاده کنید و سراغ برندهای بی‌ کیفیت و ناشناخته نروید.

 

 

4.طول عمر مناسب

یونیت دندانپزشکی باید از لحاظ کیفیت و دوام دستگاه حداقل تا ده سال تضمین‌ شده باشد که عملکرد مناسبی داشته باشد. یعنی به‌ طور معمول باید طراحی ارگونومیک، اجزا عملکرد و اجزای دستگاه و لوازم جانبی و قطعات آن به‌ خوبی در آن اجرا شده باشد.

 

 

5.زیبایی و جذابیت ظاهری

چون یونیت دندانپزشکی از جمله لوازم بسیار پر کاربرد و مهم در دندانپزشکی است و همواره مقابل دید بیمار و حتی دندان‌ پزشک و دستیار آن قرار دارد، پس بهتر است که زیبایی و جذابیت ظاهری نیز داشته باشد، تا دندان‌ پزشک هنگام کار با آن دچار خستگی نشود و بیمار نیز علاوه‌ بر راحتی بر روی آن، احساس دل‌ زدگی نیز نکند و بتوانند ساعتی را که زیر دست دندان‌ پزشک است، تحمل کند.

 

از دیگر نکات راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

علاوه بر موارد یاد شده موارد زیر نیز می‌‌تواند برای راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی مؤثر باشد.

 

ابعاد صندلی

ابعاد صندلی باید بسیار مناسب باشد. ابعاد صندلی برای دو نوع عمل مهم یعنی جراحی و ارگونومی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ابعاد صندلی برای عملکرد درست دندان‌ پزشک و دستگاه بسیار مؤثر و تأثیرگذار است. شعاع حرکت یونیت باید به مقدار کافی باشد و بتواند در جهت عملکرد دندان‌ پزشک بچرخد.

 

پشتی صندلی

پشتی صندلی هم یکی دیگر از موارد مهم در تهیه یونیت دندانپزشکی است. چون بیمار به آن تکیه می‌‌دهد و باید این پشتی به‌ اندازه کافی پهن باشد تا دندان‌ پزشک به‌ راحتی بتواند به محل کار نزدیک شود. اگر پشتی صندلی استاندارد نباشد و باریک باشد، مسلماً بر روی عملکرد دندان‌ پزشک تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که نتواند به‌ اندازه کافی به بیمار نزدیک شود، در نتیجه عملکرد کار کاهش پیدا می‌کند.

 

 

زیر سری

زیر سری یکی دیگر از اجزای مهم دستگاه یونیت دندانپزشکی محسوب می‌شود. این وسیله برای تنظیم فاصله مناسب بین دندان‌ پزشک و بیمار به کار می‌رود. به‌ عنوان مثال اگر بیمار ما کودک باشد می‌توانیم زیر سری را از پشتی برداریم تا کودک به‌ راحتی بتواند بخوابد یا مثلاً اگر بیمار ما قد بلندی داشته باشد می‌ توانیم زیر سری را تنظیم کنیم تا پاهای بیمار روی صندلی جای شود.

 

 

ارگونومی

ارگونومی از جمله مواردی است که هم برای بیمار تاثیر مثبت دارد هم برای دندان‌ پزشک و دستیار آن. چون دندان‌ پزشک در طول کار چندین ساعت با دستگاه یونیت سر و کار دارد. اگر ارگونومیک غیراستاندارد باشد ممکن است بر روی ستون فقرات و سلامت او تاثیر منفی بگذارد، به‌ ویژه زمانی‌ که به‌ طور مکرر از دستگاه یونیت استفاده می‌شود. پس ارگونومی از جمله مواردی است که هنگام خرید باید دقت کافی را داشته باشید.

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

پایه و بازوی یونیت

بسیاری از قطعات یونیت از جمله چراغ یونیت بر روی یک بازو نصب می‌گردد که این بازو به‌ صورت افقی قرار گرفته است. استقامت این بازو به گونه‌ ای طراحی‌ شده است که می‌تواند تعادل و عدم لرزش را کنترل کند و حداقل وزن را برای استقرار داشته باشد.

 

 

چراغ یونیت

چراغ یونیت یکی از موارد مهم در دندانپزشکی و از جمله راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی است. چرا که نور کافی از ضروریات کار دندانپزشکی است. این نور باید سفید و بدون سایه باشد‌ چرا که اگر زرد رنگ باشد باعث خستگی چشم دندان‌ پزشک می‌شود.

 

 

کاسه کراشوار و دوش آب لیوان

کاسه کراشوار باید به اندازه‌ کافی گرم باشد و فاصله آن تا بیمار باید به اندازه‌ ای باشد که هنگامی‌ که بیمار قصد تخلیه آب دهان خون آلود خودش را دارد، دهانش کاملاً داخل کراشوار قرار بگیرد تا آب به‌ راحتی تخلیه شود. جنس کراشوار بسیار مهم است به‌ طوری‌ که باید از مواد درجه یک تهیه‌ شده باشد که بر اثر ضدعفونی های مکرر در دندانپزشکی رنگ آن تغییر پیدا نکند. یک دوش آب لیوان هم بر روی کراشوار نصب شده است که آب مورد نیاز برای شستشوی دهان بیمار را تامین می‌کند.

 

 

سیستم ساکشن

یکی دیگر از اجزای یونیت دندانپزشکی که از جمله راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی می‌باشد، سیستم ساکشن است. برای آن که دندان‌ پزشک بتواند به‌ راحتی کار خودش را انجام بدهد و از اتلاف وقت جلوگیری شود، علاوه‌ بر آن دید کافی برای داخل دندان داشته باشد، باید یک سیستم مکنده خوب موجود باشد که این کار توسط سیستم ساکشن انجام می‌شود. به‌ طوری‌ که این سیستم ساکشن آب را از مسیر خود خارج و وارد فاضلاب می‌کند و باعث تخلیه خون آب دهان می‌شود. عمل مکش در دندانپزشکی بسیار اهمیت دارد.

 

 

قطعات دستی یا هند پیس

قطعات دستی یا هند پیس قطعات چرخشی هستند که برای تمیز کردن و صیقل دادن دندان‌ ها و حتی بریدن آن‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هند پیس ها به دو صورت سرعت پائین و سرعت بالا وجود دارند که سرعت پائین دارای سرعت چرخش کم است و سرعت بالا همان‌ طور که از نامش پیداست دارای سرعت چرخش بالایی است.

 

 

سیستم هوای فشرده دستگاه

یک یونیت و استاندارد نیازمند یک سیستم هوای فشرده استاندارد است. به‌ طوری‌ که هوای فشرده‌ شده پس‌ از آن که وارد کمپرسور می‌شود، وارد فیلتر رگلاتور شود و پس‌ از آن که از رگلاتور عبور کرد، وارد سیستم یونیت گردد. معمولاً از این سیستم سه نوع انشعاب حاصل می‌شود یکی جهت هوای دستیار، دومی سیستم کنترل یونیک و سومی هوای سرنگ است.

 

 

مهم ترین اجزای یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی از اجزاء و تجهیزات مختلفی ساخته‌ شده است که می‌تواند به عنوان راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی مورد توجه قرار بگیرد. در زیر به برخی از این تجهیزات و قسمت‌ ها اشاره می‌کنیم.

 

 

شیلنگ های هندپیس

یونیت‌ ها معمولاً دارای دو مدل شلنگ هستند؛ شلنگ از بالا و شیلنگ از پایین. البته که هر کدام از این شلنگ‌ ها بسته به نیاز دندان‌ پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیلنگ پایین بیش تر توسط دندان‌ پزشکان خانم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما شیلنگ بالا کاربرد بیش تری دارد. چون شیلنگ توسط چندین بازوی کششی هند پیست ها نگه داری می‌شوند. وقتی شیلنگ‌ ها در جای خود قرار می‌گیرند هند پیس خود به‌ خود قطع می‌شود.

 

 

کنترل پنل

هر دستگاه یونیت دارای یک صفحه کنترل است که در مدل‌ها و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند. پارامترهای مختلفی مانند موقعیت صندلی، تنظیم میزان نور، کنترل آب و کنترل سرعت ایرموتور توسط این پنل‌ ها و صفحه کنترل ضبط می‌شود.

 

 

پدال پایی

پدال پایی به دندان‌ پزشک این امکان را می‌دهد که میزان هوای فشرده‌ شده را به وسیله لوله‌ های هواساز تنظیم کند. پدال‌ های پایی جدید معمولاً دارای دو پدال مجزا هستند که یکی هوا را کنترل می‌کند و دیگری برای کنترل هند پیس موتور الکتریکی به کار می‌رود. این دو پدال معمولاً با دو رنگ مختلف تولید می‌شوند که به راحتی از یک دیگر تشخیص داده شوند.

 

 

تنظیم موقعیت صندلی

تنظیم صندلی در درمان موفق بسیار مؤثر است، زیرا یک موقعیت صحیح باعث افزایش دید و تسلط دندانپزشک بر روی دهان و دندان بیمار می‌شود و کوچک‌ ترین حرکت نامناسب ممکن است تاثیر منفی بر روی کیفیت دندان و درمان داشته باشد.

 

نکات بسیار مهم در خصوص نگهداری یونیت دندانپزشکی

با توجه به اهمیت دستگاه باید برای نگهداری یونیت دندانپزشکی نیز به نکاتی توجه کنید که در زیر به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

  • روی توربین باید علامت اتوکلاو ایبل وجود داشته باشد. یعنی این‌ که هند پیس و توربین قابل اتوکلاو هستند.
    این دستگاه باید توسط اسپری و اگر اسپری در دسترس نبود با یک تکه گاز آغشته به مواد ضدعفونی‌ کننده به‌ طور مرتب ضدعفونی شود.
    دستگاه باید قبل و بعد از اتوکلاو حتما روغن‌ کاری شود. این مورد از نکات مهم نگه داری یونیت دندانپزشکی است.
    وقتی عمل فریز را انجام دادیم، بعد از آن باید حتما خارج نمایید.
    باید برای کار حتما از سوزن‌ های مخصوصی که ویژه همان سر توربین هستند، استفاده شود.

 

بهترین یونیت دندانپزشکی

حال که با یونیت دندانپزشکی، راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی، خرید تجهیزات دندانپزشکی، نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی و نگه داری یونیت دندانپزشکی آشنا شدید، در این‌ جا ما می‌خواهیم برخی از بهترین یونیت‌ را به شما معرفی کنیم.

علاوه‌ بر ویژگی‌ هایی که در بالا برای یونیت‌ های دندانپزشکی ذکر کرده ایم یک یونیت دندانپزشکی که از آن به‌ عنوان بهتر یونیت دندانپزشکی یاد می‌کنیم، باید ویژگی‌ هایی داشته باشد، مثلاً دارای زیبایی ظاهری و جذابیت باشد، قیمت آن مناسب باشد، خدمات پس‌ از فروش داشته باشد، بر روی این یونیت‌ ها آپشن‌ های خاصی پیاده شده باشد و کاربردهای درستی داشته باشد. مواردی که به مکان نصب یونیت در دندانپزشکی مربوط می‌شود در آن‌ ها رعایت شده باشد و مطابق با استانداردهای موجود باشند.

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

اگر قصد خرید یونیت دندانپزشکی را دارید، مراجعه به یک فروشگاه معتبر اینترنتی همچون فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی جهان دنتال بهترین گزینه برای خرید می‌باشد و می‌توانید بهترین یونیت دندانپزشکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این شرکت، کیفیت عالی و قیمت مناسب را دو فاکتور مهم فعالیت خود می‌داند. اکنون جهت خرید بهترین یونیت دندانپزشکی می‌توانید با کادر مجرب فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

گروه تولید محتوا جهان دنتال

کلمات، قطعه‌های بی‌جان پازل هستند. بازی نوشتن، دمیدن روح یک مفهوم فنی پیچیده در همین کلمات سادهٔ بی‌جان است. ما در مجله جهان دنتال در تلاش هستیم برای شما محتوا های آموزشی و جدید ترین اخبار دنیای دنداپزشکی را فراهم و انتشار دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاه خود را بنویسید

عضویت در خبرنامه جهان دنتال

مطالب کدوم دسته برای شما جذاب تر هست؟

دسته بندی ها

راه های ارتباطی با ما

تلفن: 02166000106 و 02165010085