دسته بندی محصولات

نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی

انتخاب یونیت دندانپزشکی یک تصمیم بزرگ است. خرید تجهیزات دندانپزشکی یک سرمایه گذاری جدی است. با توجه به اینکه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، نکته مهم این است که نگاهی دقیق به قابلیت اطمینان، طول عمر، عملکرد و سایر عوامل مهم داشته باشیم. بنابراین در این مقاله سعی میکنیم نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی را به شما آموزش دهیم.

نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک عمل دندانپزشکی خوب را تعریف می کند، تجهیزات پیشرفته است. یونیت دندانپزشکی یکی از جنبه های حیاتی مطب دندانپزشکی مدرن است. یونیت دندانپزشکی قلب مطب شماست و حتی چیزی است که بیماران بیشترین توجه را به آن دارند.

یونیت دندانپزشکی مناسب کار شما را آسان می کند. بیماران شما همچنین از دریافت درمان در یک صندلی راحت و آرام قدردانی خواهند کرد. بنابراین، سرمایه گذاری روی یونیت دندانپزشکی مناسب، مزایای زیادی برای مطب شما به همراه خواهد داشت.

 

عواملی که هنگام انتخاب یونیت دندانپزشکی باید در نظر گرفته شوند

در حالی که بیشتر دندانپزشکان نیاز به خرید یونیت دندانپزشکی با کیفیت را درک می کنند، اما دقیقا نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند. با وجود گزینه های بسیار زیاد در بازار، انتخاب یکی از آنها دشوار است. با این حال، در اینجا ملاحظات مهمی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند و نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی را به شما آموزش دهد:

 

طراحی ارگونومیک

 

یونیت های مدرن دندانپزشکی با در نظر گرفتن راحتی دندانپزشک و بیمار طراحی شده اند. طراحی ارگونومیک به این معنی است که صندلی برای استفاده آسان و راحت ساخته شده است. به دنبال طرح هایی باشید که ارائه می دهند:

دسترسی آسان به بیماران
سهولت مانور در موقعیت های مختلف
سهولت سازگاری برای بیماران و روش های مختلف
به طور کلی، طراحی ارگونومیک، استفاده از یونیت دندانپزشکی را آسان می کند و استرس شما را کاهش می دهد.

 

سهولت در تمیز کردن

 

بهداشت یک عامل مهم در دندانپزشکی است. شما به یک یونیت دندانپزشکی نیاز دارید که به راحتی تمیز شود. ویژگی‌ هایی را در نظر بگیرید که تمیز کردن را آسان‌ تر و کار آمدتر می‌کنند، زیرا برای کنترل عفونت حیاتی هستند.

نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی

هزینه تعمیر و نگهداری

بسیاری از دندانپزشکان تنها هزینه اولیه خرید تجهیزات دندانپزشکی را بدون در نظر گرفتن هزینه نگهداری در نظر می گیرند. در درازمدت، پول بیشتری برای نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی خود در شرایط عالی خرج خواهید کرد و باید ایده ای داشته باشید که چه انتظاری دارید. برای اطمینان خاطر، از یک تامین کننده قابل اعتماد دندانپزشکی خرید کنید و هزینه های نگهداری طولانی مدت را در نظر بگیرید.

 

زیبایی شناسی و سبک

جذابیت و زیبایی ممکن است چیزی نباشد که شما در تجهیزات دندانپزشکی در نظر بگیرید، اما می تواند در ظاهر حرفه ای عمل شما تفاوت ایجاد کند. شما به تجهیزات دندانپزشکی نیاز دارید که در مطب شما عالی به نظر برسد و بیماران شما با آن احساس راحتی کنند.

 

ویژگی ها و عملکردهای فنی

یک دندانپزشک مدرن باید دندانپزشکی با تکنولوژی باشد. شما به یک یونیت دندانپزشکی با ویژگی ها و عملکردهای فنی مناسب نیاز دارید تا کار خود را آسان تر و کار آمدتر کند. صندلی های دیجیتال مدتی است که وجود داشته اند. اکنون صندلی‌های دندانپزشکی هوشمند با برنامه‌های iOS و Android نیز داریم که می‌توانند به‌طور یکپارچه با نرم‌افزار مدیریت عمل شما ادغام شوند.

 

5 نکته مهم برای خرید یونیت دندانپزشکی

صرف نظر از برند یا سازنده، برخی ویژگی‌ های کلیدی وجود دارد که تضمین می‌کند صندلی دندانپزشکی می‌تواند در برابر فشار های روزانه دندانپزشکی مقاومت کند، دسترسی به بیمار را به حداقل برساند و راحتی را هم برای تیم دندانپزشکی و هم برای بیمار فراهم کند.

 

در اینجا پنج نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام خرید یک یونیت دندانپزشکی جدید در نظر بگیرید:

1. صندلی چقدر پایدار است؟

بسته به نوع تجهیزاتی که استفاده می‌کنید، الزامات پایداری متفاوت خواهد بود. سیستم های تحویل روی صندلی نسبت به سیستم های کابینتی یا دیواری به صندلی بسیار پایدارتری نیاز دارند. با این حال، هنگام دسترسی به دهان بیمار، یک صندلی باید ثبات داشته باشد.

در اینجا یک آزمایش عملی برای تست پایداری روی صندلی با سیستم تحویل روی صندلی و نور، که روی یک طبقه هموار قرار دارد، آورده شده است: در حالی که فردی در وضعیت خوابیده به پشت است، صندلی را تا حداکثر ارتفاع خود بچرخانید. بالای تیرک نور را بگیرید و سعی کنید صندلی را به پهلو تکان دهید. ناحیه نشیمنگاه بیمار نباید تکان بخورد، بلکه اساساً باید سفت و سخت باقی بماند. صفحه پایه اصلا نباید تکان بخورد.

صفحه پایه صندلی یک عامل مهم در ثبات است. باید به گونه‌ ای طراحی شود که با چرخ‌ های مدفوع تداخلی نداشته باشد. صفحه پایه چدنی سفت است و استحکام بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و دارای مشخصات نازک‌ت ری است. همچنین در صورت ضربه یا ضربه زدن، صدا و لرزش کمتری را به بیمار منتقل می‌کند.

 

2. آیا صفحه پایه در برابر فرورفتگی، خط و خش و خوردگی مقاوم است؟

صفحه پایه صندلی به طور مداوم مورد حمله مواد شیمیایی و تجهیزات تمیز کننده قرار می گیرد. صفحه نباید به سادگی رنگ شود، زیرا به راحتی تراشه یا خراش می‌گیرد. علاوه بر این، صفحه پایه باید از همه طرف تکمیل شود، بنابراین پوشش های کف در اثر زنگ زدگی یا خوردگی آسیب نبینند. این یکی از نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی است.

 

3. صندلی چگونه حرکت می کند؟

حرکت صندلی نقش زیادی در راحتی بیمار دارد. روی صندلی بنشینید، سپس آن را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا مشخص شود که آیا در شروع حرکتی وجود دارد یا خیر. صندلی باید سواری نرم و ملایمی را برای بیمار از ابتدا تا انتها فراهم کند. (حتماً بپرسید که چه کسی سیلندرهای هیدرولیک را تولید می کند، بخش مهمی از صندلی است.)

یک صندلی با طراحی خوب، بدن بیمار را برای یک معاینه یا عمل جراحی آرام نگه می دارد. آیا تخته پا به طور همزمان با دراز کشیدن بلند می شود تا پاها را بالا ببرد؟ آیا یک “محور مجازی” وجود دارد که حرکت صندلی را به طور خودکار با حرکت طبیعی بدن هماهنگ کند و به بیمار این امکان را دهد تا بدون کشش یا تغییر موقعیت به حالت خوابیده دست یابد؟

 

مطلب پیشنهادی: بهترین یونیت دندانپزشکی

 

4. قرار دادن صندلی چقدر آسان است؟

موقعیت مناسب برای راحتی بیمار و دسترسی بهینه به دهان بیمار مهم است، بنابراین همه جنبه ها را در نظر بگیرید. پشتی سر که به طور خودکار حرکت بیمار را در هنگام بالا یا پایین آوردن پشتی صندلی دنبال می کند، به معنای تنظیمات کمتر برای شما و راحتی بیشتر برای بیمار است. در حالت ایده آل، باید بتوانید به راحتی با فعال کردن مکانیسم تنظیم با انگشت شست و سبابه، جای تکیه گاه سر را تغییر دهید. تنظیم تکیه‌ گاه‌ های دستگیره‌ ای سخت‌ تر است، به‌ ویژه زمانی که با محافظ پلاستیکی پوشانده شود.

در مرحله بعد، انعطاف پذیری پشتی را ارزیابی کنید. یک تکیه گاه فوق نازک (در عین حال به اندازه کافی محکم) فضای پا بیشتری را ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد که دهان بیمار را چندین اینچ پایین تر و نزدیکتر به پای خود قرار دهید. این وضعیت به شما امکان می دهد با ساعد موازی با زمین کار کنید و فشار بازو و شانه را به حداقل می رساند.

نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی

یک تکیه گاه نازک با طراحی مناسب نیز فشار را جذب کرده و هنگام ورود و خروج از صندلی باعث راحتی بیمار می‌شود. در نهایت، تکیه‌گاه‌ های دستی باید بدون دردسر باشند تا با یک دست از مسیر خارج شوند و امکان دسترسی مستقیم و بدون مانع به بیمار و همچنین ورود و خروج آسان از دو طرف صندلی را فراهم کنند. این یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید یونیت دندانپزشکی است که باید به آن توجه شود.

 

5. آیا صندلی برای دوام ساخته شده است؟

وقتی نکات هنگام خرید یونیت دندانپزشکی را رعایت نکنید، مشکلات غیر منتظره و تعمیر بیش از حد می تواند به معنای تماس های پرهزینه خدمات و از دست دادن بهره وری باشد. در صورت امکان، محصولاتی را انتخاب کنید که به کمترین میزان نگهداری و سرویس نیاز دارند. صندلی طراحی شده با قطعات متحرک کمتر، انتخاب هوشمندانه ای است، زیرا خطر خرابی را کاهش می دهد، تعمیر و نگهداری را ساده می کند و منجر به تماس های خدمات کمتر می شود.

 

 

چک لیست یونیت دندانپزشکی هنگام خرید

دفعه بعد که در یک نمایشگاه دندانپزشکی هستید، این آزمایش ها را امتحان کنید:

  • هر قطعه از تجهیزات را لمس کنید تا متوجه شوید که چقدر خوب ساخته شده است.
    بررسی کنید که همه قطعات به خوبی با هم هماهنگ شوند.
    دسته را حرکت دهید. پشت سر را تنظیم کنید.
    کنار و پشت صندلی بنشینید. آیا قرار دادن خود در نزدیکی صندلی در هر موقعیت کاری آسان است؟
    برای تعیین راحتی روی صندلی تکیه دهید.
    حرکت را بررسی کنید. آیا صندلی به خوبی حرکت می‌کند؟
    محدوده ارتفاع کلی روی صندلی را بررسی کنید.
    عملکرد سیستم تحویل، صندلی و همه اجزا را آزمایش کنید.

درست همانطور که قبل از خرید ماشین انجام می دهید، مهم است که هر صندلی دندانپزشکی را که به طور جدی برای مطب خود در نظر می گیرید، تست کنید.
آیا صندلی مورد نظر شما به کیفیت شهرت دارد؟ آیا با گارانتی معتبر پشتیبانی می شود؟ سازنده ای را انتخاب کنید که سابقه تولید محصولاتی با دوام، قابل اعتماد، نگهداری آسان داشته باشد و سال ها پس از خرید از شما در خدمات و قطعات پشتیبانی کند.

 

گروه تولید محتوا جهان دنتال

کلمات، قطعه‌های بی‌جان پازل هستند. بازی نوشتن، دمیدن روح یک مفهوم فنی پیچیده در همین کلمات سادهٔ بی‌جان است. ما در مجله جهان دنتال در تلاش هستیم برای شما محتوا های آموزشی و جدید ترین اخبار دنیای دنداپزشکی را فراهم و انتشار دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاه خود را بنویسید

عضویت در خبرنامه جهان دنتال

مطالب کدوم دسته برای شما جذاب تر هست؟

دسته بندی ها

راه های ارتباطی با ما

تلفن: 02166000106 و 02165010085