دسته بندی محصولات

بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی

دندانپزشکی از جمله مراکزی است که تمامی افراد جامعه با آن سروکار دارند و سالیانه هر نفر حداقل یک بار به دندانپزشکی مراجعه می‌کند. به همین دلیل داشتن یک مطب که از همه لحاظ نمونه باشد، می‌تواند در جذب بیمار موفق عمل کند. از جمله کارهایی که هر دندانپزشک باید در راستای آن تلاش کند، بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی خود می‌باشد که نقش بسزایی در پیشرفت کار و رضایت بیمار دارد. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با اقداماتی است که می‌تواند عملکرد شما را در کار دندانپزشکی بالا ببرد.

بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی

ویژگی‌های یک مطب دندانپزشکی خوب:

داشتن ویژگی‌های خوب و مناسب از مهم‌ترین عوامل جذب مشتری به‌شمار می‌رود. از طرف دیگر همه به دنبال دریافت خدمات با کیفیت بالا هستند و ترجیح می‌دهند در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند بهترین خدامت را دریافت کنند. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های یک مطب خوب می‌پردازیم:

 

صحبت کردن با بیمار:

اکثر افراد اعتقاد دارند که لزومی به ارائه توضیح در روند درمان توسط دندانپزشک نیست. اما برای داشتن یک کار با کیفیت بالا بهتر است دندانپزشک قبل از شروع پروسه درمان، از روحیات و سابقه بیمار اطلاعاتی کسب کند.

ترس از دندانپزشکی از رایج ترین فوبیاهای میان مردم است. مهم‌ترین کار برای رفع این ترس، نحوه برخورد و صحبت دندانپزشک با بیمار است. همچنین کودکان به دلیل داشتن ترس بیشتر نیازمند برخورد خوب دندانپزشکان می‌باشند.

یک مورد دیگر این است که در بهترین مطب‌های دندانپزشکی اصفال، دندانپزشک قبل از انجام عملیات دندانپزشکی، ابزارهای مورد استفاده را به کودک نشان می‌دهد و به او می‌فهماند که بدون رضایت کودک هیچ عملی را انجام نمی‌دهد.

به طور کلی هر کدام از کارکنان دندانپزشکی، موظف‌اند رفتاری شایسته و خوب با بیماران داشته باشند تا بتوانند ارتباط خوبی با آنها برقرار کنند.

 

امکانات رفاهی با کیفیت:

مطب دندانپزشکی از نظر مکانی باید در موقعیتی باشد که، دسترسی به آن برای بیماران آسان و راحت باشد. همچنین داشتن پارکینگ و آسانسور برای داشتن یک مطب خوب، از مزیت‌های مهم به شمار می‌رود. یک مطب خوب، باید مسیرهای عبور و امکانات رفاهی مخصوص افراد معلول و کم توان جسمی را نیز دارا باشد.

از دیگر مواردی که باعث بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی می‌شود، داشتن یک فضای آرامش بخش و مناسب به عنوان اتاق انتظار  برای بیماران و همراهان آنها است.

همه ما به این موضوع آگاه هستیم که به دلیل مشخص نبودن مدت زمان عملیات دندانپزشکی، امکان دارد که فرد بیمار مجبور به انتظار کشیدن جهت رسیدن نوبت خود باشد به همین دلیل در هر مطب باید فضایی ایجاد شود که باعث آرامش بیمار و همراه آن شود.

فضای اتاق دندانپزشکی نیز باید به گونه‌ای باشد که آرامش را برای بیمار فراهم کند. همچنین باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی

زیرا ممکن است بوی مواد دندانپزشکی موجب آزرده شدن بیمار و همراهان آن شود. از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که هر مطب باید از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برخوردار باشد تا موجب فراهم شدن آسایش بیماران شود. همچنین فضای مطب باید بسیار بهداشتی و عاری از میکروب باشد.

 

استفاده از تجهیزات و مواد دندانپزشکی با کیفیت:

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای بالا بردن بهبود یک مطب انجام داد، استفاده از تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت بالا  است. اگر یک مطب دارای تجهیزات بروز باشد، مزایای زیادی را به همراه می‌آورد.

از مهم‌ترین این مزیت‌ها می‌توان به کاهش درد بیمار اشاره کرد. همچنین علاوه بر آسایش و راحتی بیمار کار برای دندانپزشکی نیز بسیار راحت می‌شود و سرعت کار نیز افزایش می‌یابد.

بنابراین تجهیزات مورد نیاز مطب دندانپزشکی باید از برندهای معروف و خوب و همچنین از مکان‌های معتبر  تهیه شود تا از صحت این تجهیزات اطمینان حاصل شود.

علاوه بر این موارد، از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت موادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا دوام و استحکام دندان خراب شده را می‌سازد و بسیار موثر است.

این مورد آنقدر مهم است که اگر از مواد نامرغوب استفاده شود و حتی بهترین تجهیزات به کار گرفته شود، باز هم استحکام دندان مورد تایید نیست.

 

مطلب پیشنهادی: نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی

 

تخصص و تجربه دندانپزشکان:

تخصص و تجربه شخصی دندانپزشک، بدون شک مهم‌ترین عامل در موفقیت یک عمل دندانپزشکی می‌باشد. به طور تجربی مطب‌هایی مورد استقبال قرار می‌گیرد که دندانپزشکانی مجرب و خوشنام را به خود اختصاص داده باشد. سطح و رتبه دندانپزشک اولین موردی است که هر بیماری را به خود جلب می‌کند. بنابراین تخصص و تجربه دندانپزشک از مهم‌ترین عوامل بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی به شمار می‌رود که این تجربه در طول سالیان زیاد به دست آمده است.

امروزه با پیشرفت دانش و تخصصی‌تر شدن عملیات پزشکی، هر یک از عملیات دندانپزشکی توسط یک متخصص انجام می‌شود. مواردی مانند ایمپلنت، لمینت، اطفال و غیره دارای متخصصان مربوط به خود می‌باشد.

 

رعایت بهداشت در محیط دندانپزشکی:

بدون شک اولین موردی که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند تمیزی و بهداشت محیط دندانپزشکی است. همچنین استریلیزه بودن تجهیزات و دستگاه‌های دندانپزشکی از مهم‌ترین نکان رعایت بهداشت در محیط کار می‌باشد تا احتمال منتقل کردن بیماری به مراجعه کنندگان را کاهش دهد. یک مطب دندانپزشکی خوب بعد از هر بار استفاده از وسایل، تمامی آن‌ها را ضدعفونی کرده و سپس مجدد از آن استفاده می‌کند.

 

نوبت دهی:

نوبت دهی علاوه بر اینکه برای بیمار بسیار مهم است، برای دندانپزشک نیز مهم محسوب می‌شود. زیرا کوچکترین اشنباه در نوبت دهی موجب بی‌نظمی در محیط دندانپزشکی شده و آرامش بیمار را نیز بهم می‌زند و به گونه‌ای بی احترامی به بیمار به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هر مطب این است که سیستم نوبت‌دهی آن هم به صورت اینترنتی، هم به صورت مجازی و تلفنی باشد.

 

کلام آخر:

همانگونه که بیان کردیم، هر دندانپزشک موظف است اقداماتی را انجام دهد تا موجب بالا رفتن بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی خود شود. از جمله این اقدامات به مواردی مانند: برخورداری از تجهیزات و مواد با کیفیت، امکانات رفاهی مناسب، طرز صحیح برخورد پرسنل با بیماران و… اشاره کرد.

بهبود عملکرد مطب دندانپزشکی

داشتن تجهیزات با کیفیت از مهم‌ترین موارد بالا رفتن بهبود و سرعت کار دندانپزشک است. بنابراین خرید تجهیزات دندانپزشکی از سری کارهایی می‌باشد که باید در اولویت قرار گیرد و نیازمند این است که از مکان‌ها و یا سایت‌های معتبر خریداری شود. سایت جهان دنتال ارائه دهنده تجهیزات دندانپزشکی از برندهای مختلف و با کیفیت است.

تمامی این محصولات دارای خدمات پس از فروش و ضمانت پس از محصول می‌باشند. جهت خرید تجهیزات ابتدا به راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی مراجعه کرده و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

گروه تولید محتوا جهان دنتال

کلمات، قطعه‌های بی‌جان پازل هستند. بازی نوشتن، دمیدن روح یک مفهوم فنی پیچیده در همین کلمات سادهٔ بی‌جان است. ما در مجله جهان دنتال در تلاش هستیم برای شما محتوا های آموزشی و جدید ترین اخبار دنیای دنداپزشکی را فراهم و انتشار دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاه خود را بنویسید

عضویت در خبرنامه جهان دنتال

مطالب کدوم دسته برای شما جذاب تر هست؟

دسته بندی ها

راه های ارتباطی با ما

تلفن: 02166000106 و 02165010085