دسته بندی محصولات

تجهیزات مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی

هدف اصلی ما در جهان دنتال این است که تمام تجهیزات دندانپزشکی لازم را به شما ارائه دهیم تا بتوانید تمام نیازهای کلینیک روزانه خود را برآورده کنید. در این مقاله، ما انواع ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی را بررسی خواهیم کرد، که اگر به فکر افتتاح کلینیک خود هستید، این لیست به شما کمک زیادی خواهد کرد.

تجهیزات مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی

بیایید با تجهیزات اساسی مورد نیاز در یک کلینیک شروع کنیم: 

 

آینه معاینه دندان: آینه یک ابزار ضروری دندانپزشکی است که به دندانپزشکان اجازه می‌دهد حفره دهان بیمار را پیدا کنند. نیاز به مشاهده مستقیم دندان ها آن را به ابزاری اساسی اما کاملاً کاربردی برای دید کامل تبدیل کرده است.

 

پروب: پروب ابزاری است که با نوک بلند و نازک به پایان می‌رسد و در دو نوع مختلف یافت می‌شود. این ابزاری کلاسیک اما کاملاً کاربردی است که برای تعیین سطح پلاک باکتریایی، پوسیدگی و غیره استفاده می‌شود.

 

پنس: پنس دندان یکی دیگر از ابزارهای اساسی است که در بسیاری از کارها در دندانپزشکی استفاده می‌شود. از آنها برای جداسازی بافت ها، نگه داشتن آنها در کنار هم، بخیه زدن آنها و انتقال اشیا کوچک به حفره دهان یا خارج از آن استفاده می‌شود. بسته به وظیفه ای که باید انجام شود، انواع مختلفی از پنس وجود دارد: جراحی، بند بند، هموستاتیک و غیره

 

انبر دست: انبردست ابزاری است که در دندانپزشکی برای بسیاری از روشهای درمانی به خصوص در ارتودنسی و آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان مثال، برای قطع سیم و رولپلاک، یا خم شدن قلاب و غیره. انواع مختلفی از انبر وجود دارد که به عملکرد خاص بستگی دارد اجرا شود.

 

اینسترومنت ها

 

اینسترومنت ها آن دسته از ابزارها را تشکیل می‌دهند که حرکت چرخش را با سرعت های مختلف امکان می‌دهند تا یک سوراخ دندانی را که در انتهای آن قرار گرفته است حرکت دهند. آنها برای این نوع کارها باید به شیلنگ سایر تجهیزات دندانپزشکی متصل شوند که بسته به نوع اتصال آنها اتصالات مختلفی وجود دارد.

توربین:

توربین دندانی ابزاری دوار است که با فشرده سازی هوا مستقیماً از طریق شلنگ واحد دندانپزشکی از طریق کوپلینگ هدایت می‌شود. از بین تجهیزات چرخشی، بیشترین سرعت اما کمترین گشتاور را دارد. برای کارهایی که به مقاومت بیشتری در برابر درمان نیاز دارند، به عنوان مثال، برای از بین بردن بافت های سخت دندان مانند مینا یا مواد پروتز توصیه می‌شود. در این پست، ما جزئیات بیشتری در مورد توربین دندانپزشکی به شما خواهیم گفت.

 

 

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی

 

میکرو موتور:

از میکرو موتور ها برای درمان بافت های دندانی نیمه خرد استفاده می‌شود. این ابزار با سیستم اتصال متغیر به شیلنگ تجهیزات دندانپزشکی متصل می‌شود. سرعت و گشتاور مختلف کار نیز متغیر است، در همین حال انواع مختلفی از ابزارها را می‌توان روی موتور کوچک قرار داد: هندپیس های مستقیم و ضد زاویه.

 

هندپیس:

کمترین سرعت چرخش (بین 20،000 تا 40،000 rpm) هستند و معمولاً در داخل دهان استفاده نمی‌شوند. آنها برای تصفیه پروتز استفاده می‌شوند و همیشه به یک میکرو موتور متصل می‌شوند. به علاوه، این ابزارها ممکن است حامل نور باشند.

 

آنگل:

برای کار در داخل دهان به منظور از بین بردن مواد پوسیده، آماده سازی حفره ها یا تاج ها، از بین بردن مواد پر کننده و همچنین برای پایان دادن و صیقل دادن سطوح دندان و ترمیم استفاده می‌شود. آنگل ها ابزار کم سرعت و گشتاور بالا هستند.

 

تجهیزات دندانپزشکی

 

لایت کیور:

این لامپ ها برای خشک کردن مواد دندانپزشکی به ویژه چسب ها و کامپوزیت ها برو روی دندان ها استفاده می‌شوند. لایت کیور دندانپزشکی دارای یک نور ماورا بنفش هستند که بر روی مواد نور دهنده عمل می‌کنند و باعث می‌شوند در مدت زمان کوتاهی پلیمری شده و سفت شوند.

 

اپکس فایندر:

یکی از عواملی که موجب موفقیت در درمان اندودنتیکس می‌گردد آگاهی درست از طول صحیح کانال ریشه است. از این رو دندانپزشک باید آگاهی کافی از نقاط ختم درمان داشته باشد تا علاوه بر درمان درست به نسوج پری اپیکال صدمه ای وارد نشود.

 

اتوکلاو :

برای انجام استریلیزاسیون با بخار در دمای بیش از 100 درجه سانتیگراد، اتوکلاو (نوعاً کلاس B) نیز بیش از حد لازم خواهد بود. اتوکلاو دندانپزشکی یکی از تجهیزات اصلی دندانپزشکی است که وجود آن در مطب دندانپزشکی ضروری است. اتوکلاو عمدتا برای ضدعفونی کردن اینسترومنت های دندانپزشکی به کار می‌روند تا از انتقال عفونت و بیماری جلوگیری شود به همین دلیل است که دندانپزشکان سخت گیری خاصی در انتخاب اتوکلاو دارند.

 

رادیوگرافی:

برای تشخیص و درمان های دندانی انجام آزمایشات رادیوگرافی در دندانپزشکی بسیار رایج است. رادیوگرافی به عنوان بخشی از معاینه معمول برای رد بیماری دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اشعه X همچنین به دندانپزشک شما در تشخیص هرگونه مشکل خاص یا جدا شده دندانی که ممکن است تجربه کنید، کمک می‌کند. از رادیوگرافی دندانپزشکی برای بررسی حفره ها و ارزیابی میزان پوسیدگی استفاده می‌شود.

 

لامپ های کابینتی:

لامپ های کابینتی ابزاری اساسی در کلینیک های دندانپزشکی هستند و برای کار با دقت و راحت ترین شکل ممکن ضروری هستند. آنها از یک بازو و سر مفصل ساخته شده اند، که با یک سطح مقعر طراحی شده است که نور هالوژن یا LED را در دمای کلوین تا حد ممکن طبیعی منعکس می‌کند. این به هر دو متخصص کمک می‌کند تا رنگ های واقع بینانه را در طول درمان شناسایی کنند در حالی که راحتی کامل را برای بیمار فراهم می‌کنند. در آخر اینکه، این لامپ ها می‌توانند به صورت زمینی یا دیواری نصب شوند.

 

یونیت صندلی دندانپزشکی:

خرید یونیت دندانپزشکی برای یک کلینیک می‌تواند شامل صندلی باشد یا در واقع یک واحد دندانپزشکی را شامل می‌شود که شامل تجهیزات معمول هندپیس (میکروموتور، آنگل، توربین، رادیوگرافی و غیره) به همراه برخی دیگر است. یونیت دندانپزشکی  از اساسی ترین تجهیزات مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی است. یونیت دندانپزشکی را به راحتی می‌توان قلب مطب دندانپزشکی دانست. اهمیت یونیت برای دندانپزشکان امری اساسی و مهم است، از این رو دندانپزشکان باید دقت کنند تا هنگام خرید به کیفیت آن دقت کنند.

البته تنها کیفیت نمی‌تواند پاسخگوی انتظارات شما از یونیت دندانپزشکی بسته به امکاناتی که در اختیار قرار می‌دهد برای دندانپزشکان مختلف ارزش مختلفی دارد. در کنار کیفیت و امکانات، قیمت یونیت دندانپزشکی یکی از اولویت های اصلی افراد است. قیمت یونیت بایستی کاملا متناسب با امکاناتی باشد که در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

همانطور که هنگام مرور وب سایت ما متوجه خواهید شد، ما می‌توانیم انواع تجهیزات دندانپزشکی را از ساده ترین تا پیشرفته ترین از نظر فنی در اختیار شما قرار دهیم که همه آنها برای سهولت کار شما طراحی شده اند. علاوه بر این، اگر به فکر افتتاح کلینیک دندانپزشکی خود هستید، برای خرید تجهیزات دندانپزشکی حتما با ما تماس بگیرید و ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تمام تجهیزات مورد نیاز برای مطب دندانپزشکی خود را با مناسب ترین قیمت پیدا کنید.

 

 

گروه تولید محتوا جهان دنتال

کلمات، قطعه‌های بی‌جان پازل هستند. بازی نوشتن، دمیدن روح یک مفهوم فنی پیچیده در همین کلمات سادهٔ بی‌جان است. ما در مجله جهان دنتال در تلاش هستیم برای شما محتوا های آموزشی و جدید ترین اخبار دنیای دنداپزشکی را فراهم و انتشار دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاه خود را بنویسید

عضویت در خبرنامه جهان دنتال

مطالب کدوم دسته برای شما جذاب تر هست؟

دسته بندی ها

راه های ارتباطی با ما

تلفن: 02166000106 و 02165010085