دسته بندی محصولات

5 نکته ساده برای افزایش عمر سنسور دندانپزشکی

افزایش عمر سنسور دندانپزشکی

رعایت چند نکته ساده باعث می‌شود حسگر دندانپزشکی دیجیتال شما شکسته نشود و باعث صرفه جویی در هزینه ها شود. در اینجا پنج نکته ساده و کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم که انجام آن باعث افزایش عمر سنسور دندانپزشکی شما می‌شود.

 

1. از یک کابل داخلی USB برای حسگر خود استفاده کنید.

با استفاده از کابل فرمت USB به جای پلاگین USB حسگر، از پایش USB حسگر در برابر فرسودگی و آسیب زودرس محافظت می‌شود.

پلاگین های استاندارد USB از نظر تئوریک برای 1000 اتصال طراحی شده اند. فیش سنسور دندانپزشکی می‌تواند خیلی سریع به آن عدد برسد و اگر پریز USB حسگر خراب شود، معمولاً باید کل حسگر را تعویض کنید. برخی از تولیدات می‌توانند کابل را جایگزین کنند، اما هنوز گران است. استفاده از کابل USB به همراه حسگر می‌تواند چندین میلیون در هزینه شما صرفه جویی کند!

یکی دیگر از مزایای استفاده از کابل داخلی USB این است که از سنسورهای شما در سناریوهایی که کابل حسگر بیش از حد کشیده شده است یا وقتی کسی روی کابل می‌فشارد محافظت می‌کند. این یک نقطه جدایی احتمالی ایجاد می‌کند که در آن کابل فرمت و سنسور به جای جدا کردن کابل سنسور از محفظه آن یا خم شدن پلاگین USB سنسور در داخل پورت USB کامپیوتر، قطع می‌شود.

 

2. حسگر خود را در جای مناسبی قرار دهید.

برای جلوگیری از آسیب تصادفی، حسگرهای دیجیتال خود را در جای مناسبی قرار دهید. یک روش معمول که باید از آن اجتناب کنید، پیچاندن کابل حسگر به دور دست و قرار دادن آن در کشو است. این کار می‌تواند باعث ایجاد گره در کابل شود که در نهایت باعث شکستن آن می‌شود. علاوه بر این، شما هرگز نباید سنسور  دندانپرشکی را در یک کشو یا کابینت قرار دهید. زیرا کشو یا درب کابینت می‌تواند روی کابل یا محفظه حسگر بسته شود که همچنین می‌تواند سنسور را بشکند. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش عمر سنسور دندانپزشکی است.

بهترین راه برای نگهداری سنسور دندانپرشکی، آویختن آن به دیوار است. من توصیه می‌کنم از Bluelounge CableDrop (اندازه اصلی) استفاده کنید. پشتی چسبنده ای دارد که شما به راحتی روی دیوار نصب می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که قطره کابل را به اندازه کافی بلند بر روی دیواره ای که کابل به زمین لمس نمی‌کند وصل کنید.

 

3. از هاب USB Powered استفاده کنید

استفاده از هاب USB تغذیه شده از عمر درگاه های USB در رایانه شما محافظت می‌کند. اگرچه درگاه های USB در رایانه شما به گونه ای طراحی شده اند که دستگاه های USB به آن متصل شده باشند، اما برای سطح مورد نیاز سنسورهای دیجیتال طراحی نشده اند. با گذشت زمان، اتصال و قطع مجدد سنسور دندانپزشکی می‌تواند به رایانه شما آسیب برساند.

علاوه بر این، استفاده از هاب USB تغذیه شده باعث بهبود سیگنال بین سنسور و کامپیوتر می‌شود. وقتی از یک کابل طولانی با حسگر استفاده می‌کنید و آن را مستقیماً به کامپیوتر وصل می‌کنید، سیگنال ضعیف می‌شود. این باعث افزایش نویز در نسبت سیگنال به نویز و پایین آمدن کیفیت تصویر اشعه ایکس تولید شده می‌شود. بعضی اوقات حتی به دلیل ضعف سیگنال، سنسور دندانپزشکی توسط رایانه تشخیص داده نمی‌شود. استفاده از هاب USB تغذیه شده با دادن قدرت کافی به سنسور و کار با قدرت کامل و افزایش سیگنال بین سنسور و کامپیوتر، این معضل را حل می‌کند.

شما می‌خواهید هاب USB تغذیه شده را به یکی از درگاه های مادربرد رایانه خود متصل کنید، که معمولاً در پشت رایانه یافت می‌شود. سپس کابل USB را از پشت کامپیوتر به مرکز تغذیه فعال می‌کنید. توپی که در حال تغذیه است در کنار کابینت خود درست زیر میز کار قرار دهید. برای ثابت نگه داشتن آن می‌توانید از نوار چسب دو طرفه استفاده کنید. ذخیره هاب دارای منبع تغذیه درست در زیر میز کار، کار کردن شما را در اتصال و جدا کردن کابل داخلی (که همیشه به سنسور متصل است) به هاب USB تغذیه شده بسیار آسان می‌کند.

 

4. استفاده از موقعیت دهنده ها / نگه دارنده های مناسب

موقعیت یاب ها نه تنها سنسور  را به درستی در دهان بیمار قرار می‌دهند، بلکه از سنسور نیز محافظت می‌کنند. آنها با سطح نیش طراحی شده اند که باعث می‌شود بیماران نتوانند مستقیماً روی سنسور گاز بگیرند.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما فقط از موقعیت های تایید شده توسط سازنده سنسور دندانپزشکی استفاده می‌کنند. زیرا برخی از موقعیت ها ضمانت شما را باطل می‌کنند. هرگز مانند سنسور دندانپزشکی دیجیتال خود از هموستات استفاده نکنید همانطور که در فیلم های سنتی استفاده می‌کنید. بعلاوه، شما هرگز نمی‌خواهید از موقعیتی که به سنسور شما فشار می‌یابد استفاده کنید. توصیه می‌کنم از پوزیشنرهای CLICKTECH استفاده کنید.

 

5. کارکنان خود را آموزش دهید

رایج ترین دلیل خرابی سنسورها این است که کارکنان به طور نامناسب حسگر را کنترل نمی‌کنند. اطمینان حاصل کنید که کارکنان می‌دانند چگونه سنسور دندانپزشکی را به درستی اداره کنند، موقعیت آن را بگذارند، ضد عفونی کنند و ذخیره کنند. برای کمک به اطمینان از آموزش همه کارمندان، جلسات آموزشی و خط مشی مدون داشته باشید.

شما نه تنها باید سیاست هایی برای جلوگیری از شکستن سنسور دندانپزشکی خود داشته باشید، بلکه همچنین باید برنامه ای برای سناریوی شکستن سنسور خود تنظیم کنید. کارکنان باید بدانند که انتظار دارید بلافاصله سنسور خراب را گزارش دهند. فرهنگ اعتماد و پاسخگویی ایجاد کنید، بنابراین آنها با انجام این کار احساس راحتی می‌کنند. ضمانت نامه های تولید کننده سنسور و آسیب تصادفی تاریخ پایان دارند، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که زمان ارسال سنسور برای ارزیابی و تعویض وقت دارید. علاوه بر این، اعضای کارکنان باید دلیل خراب شدن سنسور دندانپزشکی را گزارش دهند (در صورت مشخص بودن)، بنابراین می‌توانید برنامه ای ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هرگز حادثه دیگر تکرار نشود.

اجرای این نکات به حفظ تجهیزات شما کمک می‌کند – به طور بالقوه میلیون ها تومان پس انداز می‌کنید. ارزش سرمایه گذاری اندک را دارد. علاوه بر این، افزایش عمر سنسور دندانپزشکی دیجیتال شما تضمین شده است.

همچنین جهان دنتال امکان خرید سنسور دندانپزشکی با کیفیت را برای شما فراهم کرده است.

گروه تولید محتوا جهان دنتال

کلمات، قطعه‌های بی‌جان پازل هستند. بازی نوشتن، دمیدن روح یک مفهوم فنی پیچیده در همین کلمات سادهٔ بی‌جان است. ما در مجله جهان دنتال در تلاش هستیم برای شما محتوا های آموزشی و جدید ترین اخبار دنیای دنداپزشکی را فراهم و انتشار دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاه خود را بنویسید

عضویت در خبرنامه جهان دنتال

مطالب کدوم دسته برای شما جذاب تر هست؟

دسته بندی ها

راه های ارتباطی با ما

تلفن: 02166000106 و 02165010085